, Emilbus Międzyzdroje - Szczecin 

Emilbus Międzyzdroje - Szczecin

BR@ve*sol!deRS

Temat: PKP ZAGROŻONA!!!
Usmiałem się po pachy z kilku powodów, głównym jest bezkonkurencyjność busów
względem naszego NARODOWEGO PRZEWOŹNIKA:

Urzędnik zdecydował, że przewoźnicy prywatni
nie mogą zabierać pasażerów z miejscowości na trasie
Świnoujście - Szczecin

O zgodę na zatrzymywanie się na trasie Świnoujście - Szczecin wystąpił jeden
ze świnoujskich przewoźników, Emilbus.

- Mamy klientów w Międzyzdrojach, Wolinie i innych miejscowościach - mówi
Mariusz Piotrowski, właściciel firmy. - Ale nie możemy ich zabierać, bo
grożą nam duże kary finansowe łącznie z odebraniem licencji. Tylko jak
wytłumaczyć to klientom?
Tak samo wygląda sytuacja pasażerów, którzy chcą wysiąść z busa na trasie.
Jeśli jedziesz ze Szczecina i chcesz wysiąść na przykład w Wolinie, to
kierowca nie ma prawa się zatrzymać.

- Za to grozi nam kara - mówi Mariusz Piotrowski. - Można spróbować to
ominąć i powiedzieć na przykład, że pasażer zasłabł i musiał wysiąść. Ale
dlaczego mamy wymyślać jakieś wymówki, żeby omijać przepisy?

Od kilku dni pasażerowie z miejscowości między Świnoujściem a Szczecinem, w
których zatrzymują się pociągi, nie mają co liczyć na to, że zabiorą się
busem. Po zaostrzeniu kontroli przez inspekcję drogową, przewoźnicy
przestali się zatrzymywać.

Pozwolenia na zatrzymywanie się busów nie chce wydać Wacław Mejrowski,
koordynator Rozkładów Jazdy Województwa Zachodniopomorskiego przy
Zachodniopomorskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Koszalinie. Powód? Bo
zabierają klientów PKP.

- Busy jeżdżą na tej samej trasie, na której jedzie też pociąg i w dodatku w
podobnych godzinach - mówi Wacław Mejrowski. - Jeśli będą zatrzymywać się w
miejscowościach, to kolej straci klientów. A konsekwencją tego będzie
likwidacja regionalnych połączeń. Pokrzywdzeni będą więc podróżni, którzy
jeżdżą pociągami.

Brak busów dotkliwie odczuli mieszkańcy Międzyzdrojów i Wolina, pracujący
poza miejscem zamieszkania, przeważnie w Świnoujściu. Ci, którzy do tej pory
jeździli busami do pracy na godz. 10, muszą teraz wyjeżdżać przed godz. 7.
To jedyny pociąg, którym można zdążyć na czas. Problem w tym, że do 10 muszą
czekać jeszcze kilka godzin. Taki sam problem mają studenci, którzy głównie
w niedzielę wyjeżdżają na wyższe uczelnie do Szczecina.

- Bus jest co kilkadziesiąt minut, więc mogłam jechać praktycznie kiedy
chciałam - mówi Kalina, studentka Uniwersytetu Szczecińskiego. - A teraz się
nie zatrzymuje. Muszę wszystko podporządkować godzinie odjazdu pociągu.
Pomijam już to, że podróż trwa o wiele dłużej niż busem.

- Telefony w tej sprawie aż się urywają - mówi Marian Matysiak, sekretarz
Międzyzdrojów. - Mieszkańcy dzwonią do nas, licząc na pomoc. Naszym zdaniem
to absurdalna decyzja.
Burmistrz miasta wystąpił do marszałka województwa o cofnięcie tej decyzji.

- Nie można mieszkańców pozbawiać możliwości wyboru transportu i narzucić im
korzystania wyłącznie z usług kolei - uważa burmistrz Henryk Jabłoński. -
Czy mieszkańcy naszej gminy muszą jechać do Świnoujścia, żeby skorzystać z
usług firm przewozowych?
Międzyzdroje są gotowe wyznaczyć miejsce, w którym mogłyby zatrzymywać się
busy.

Za zatrzymywaniem się busów na ich terenie są też władze Wolina.
- Najważniejsze jest to, aby zatrzymywały się w bezpiecznym miejscu - mówi
Stanisław Łaszcz, sekretarz gminy Wolin. - Na przykład na przystanku PKS.
Jesteśmy gotowi uczestniczyć w rozmowach przewoźników z właścicielem
przystanku w tej sprawie.

Przewoźnicy liczą, że nacisk społeczny oraz stanowisko władz lokalnych
zmieni decyzję koordynatora. Narzekają, że jeśli nic się nie zmieni, nie
będą mogli się dalej rozwijać.

- Chyba nie będziemy się w tej sprawie upierać - powiedział wczoraj po
południu "Głosowi" Józef Jastrzębski, główny specjalista w departamencie
infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - Jeśli przewoźnik wystąpi jeszcze
raz o zgodę, to myślę, że ją dostanie. Rozumiem, że pasażerowie wybierają
tego przewoźnika, który pokonuje trasę szybciej i oferuje lepsze warunki
podróży.

Ostrzega jednak, że problem jest poważny, bo duża liczba kursów na trasach
równoległych z koleją, zagraża przewoźnikowi państwowemu.


Źródło: topranking.pl/1567/pkp,zagrozona.php


Temat: Miedzyzdroje i Wolin zamkniete dla busów
http://www.glosszczecinski.com.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20031015...

Ja tu rządzę

Urzędnik zdecydował, że przewoźnicy prywatni nie mogą zabierać pasażerów z
miejscowości na trasie Świnoujście - Szczecin

O zgodę na zatrzymywanie się na trasie Świnoujście - Szczecin wystąpił jeden
ze świnoujskich przewoźników, Emilbus.
- Mamy klientów w Międzyzdrojach, Wolinie i innych miejscowościach - mówi
Mariusz Piotrowski, właściciel firmy. - Ale nie możemy ich zabierać, bo
grożą nam duże kary finansowe łącznie z odebraniem licencji. Tylko jak
wytłumaczyć to klientom?
Tak samo wygląda sytuacja pasażerów, którzy chcą wysiąść z busa na trasie.
Jeśli jedziesz ze Szczecina i chcesz wysiąść na przykład w Wolinie, to
kierowca nie ma prawa się zatrzymać.

- Za to grozi nam kara - mówi Mariusz Piotrowski. - Można spróbować to
ominąć i powiedzieć na przykład, że pasażer zasłabł i musiał wysiąść. Ale
dlaczego mamy wymyślać jakieś wymówki, żeby omijać przepisy?

Od kilku dni pasażerowie z miejscowości między Świnoujściem a Szczecinem, w
których zatrzymują się pociągi, nie mają co liczyć na to, że zabiorą się
busem. Po zaostrzeniu kontroli przez inspekcję drogową, przewoźnicy
przestali się zatrzymywać.

Pozwolenia na zatrzymywanie się busów nie chce wydać Wacław Mejrowski,
koordynator Rozkładów Jazdy Województwa Zachodniopomorskiego przy
Zachodniopomorskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Koszalinie. Powód? Bo
zabierają klientów PKP.

- Busy jeżdżą na tej samej trasie, na której jedzie też pociąg i w dodatku w
podobnych godzinach - mówi Wacław Mejrowski. - Jeśli będą zatrzymywać się w
miejscowościach, to kolej straci klientów. A konsekwencją tego będzie
likwidacja regionalnych połączeń. Pokrzywdzeni będą więc podróżni, którzy
jeżdżą pociągami.

Brak busów dotkliwie odczuli mieszkańcy Międzyzdrojów i Wolina, pracujący
poza miejscem zamieszkania, przeważnie w Świnoujściu. Ci, którzy do tej pory
jeździli busami do pracy na godz. 10, muszą teraz wyjeżdżać przed godz. 7.
To jedyny pociąg, którym można zdążyć na czas. Problem w tym, że do 10 muszą
czekać jeszcze kilka godzin. Taki sam problem mają studenci, którzy głównie
w niedzielę wyjeżdżają na wyższe uczelnie do Szczecina.

- Bus jest co kilkadziesiąt minut, więc mogłam jechać praktycznie kiedy
chciałam - mówi Kalina, studentka Uniwersytetu Szczecińskiego. - A teraz się
nie zatrzymuje. Muszę wszystko podporządkować godzinie odjazdu pociągu.
Pomijam już to, że podróż trwa o wiele dłużej niż busem.

- Telefony w tej sprawie aż się urywają - mówi Marian Matysiak, sekretarz
Międzyzdrojów. - Mieszkańcy dzwonią do nas, licząc na pomoc. Naszym zdaniem
to absurdalna decyzja.
Burmistrz miasta wystąpił do marszałka województwa o cofnięcie tej decyzji.

- Nie można mieszkańców pozbawiać możliwości wyboru transportu i narzucić im
korzystania wyłącznie z usług kolei - uważa burmistrz Henryk Jabłoński. -
Czy mieszkańcy naszej gminy muszą jechać do Świnoujścia, żeby skorzystać z
usług firm przewozowych?
Międzyzdroje są gotowe wyznaczyć miejsce, w którym mogłyby zatrzymywać się
busy.

Za zatrzymywaniem się busów na ich terenie są też władze Wolina.
- Najważniejsze jest to, aby zatrzymywały się w bezpiecznym miejscu - mówi
Stanisław Łaszcz, sekretarz gminy Wolin. - Na przykład na przystanku PKS.
Jesteśmy gotowi uczestniczyć w rozmowach przewoźników z właścicielem
przystanku w tej sprawie.

Przewoźnicy liczą, że nacisk społeczny oraz stanowisko władz lokalnych
zmieni decyzję koordynatora. Narzekają, że jeśli nic się nie zmieni, nie
będą mogli się dalej rozwijać.

- Chyba nie będziemy się w tej sprawie upierać - powiedział wczoraj po
południu "Głosowi" Józef Jastrzębski, główny specjalista w departamencie
infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - Jeśli przewoźnik wystąpi jeszcze
raz o zgodę, to myślę, że ją dostanie. Rozumiem, że pasażerowie wybierają
tego przewoźnika, który pokonuje trasę szybciej i oferuje lepsze warunki
podróży.

Ostrzega jednak, że problem jest poważny, bo duża liczba kursów na trasach
równoległych z koleją, zagraża przewoźnikowi państwowemu.

Michał Fura, 15 października 2003 r.


Źródło: topranking.pl/1568/miedzyzdroje,i,wolin,zamkniete,dla,busow.php